Psychológia je štúdium ľudského správania. Ak hľadáte partnerov na rozvoj Vášho podnikania a pre postup vo Vašej pozícií, musíte brať do úvahy psychológiu ľudského správania, pretože tá priamo koreluje s predajom. Predaj vyžaduje byť zruční v práci s ľuďmi, dokázať, aby nás nasledovali; ale čo ak v súčasnosti nemáte potrebné zručnosti? Možno nie ste znalí tajomstiev predaja? Cieľom tohto príspevku je objasniť niektoré z dôvodov, prečo vo Vašej línií nevidíte rast, aký by ste si priali a ako môžete urobiť potrebné zmeny, aby ste v tomto podnikaní uspeli.
1. Dávate príliš veľa možností
doTERRA má veľa produktov. Naozaj veľa. Vzhľadom na rozsiahlu ponuku produktov by Váš potenciálny partner musel prejsť rozhodovacím procesom pri každom produkte. A to je náročné!
Psychológovia toto nazývajú preťažením z možnosti výberu, čo hovorí o tom, že keď máme širokú možnosť výberu rozhodnúť sa je náročnejšie a menej uspokojivé. Ako však môžete dať svojim zákazníkom menej možností a zároveň im predviesť celý katalóg produktov? Použite proces nazývaný „zoskupenie“.
Namiesto toho, aby ste im ukázali zoznam všetkých dostupných produktov, zoskupíte ich do menších kategórií a potom si ľudia vyberú kategóriu, o ktorú sa najviac zaujímajú. Tento proces im výber produktov uľahčí a urobí celý proces pohodovejším pre Vás oboch.
2. Nezdôrazňujete výsledky a prínosy
Mnohí predajcovia idú zhurta do toho, že nadšene opisujú všetky vlastnosti a výhody produktov. Toto je zásadná chyba v predaji, zákazníkov v podstate toto vôbec nezaujíma.
Namiesto toho sa zamerajte na skutočnú hodnotu toho, čo ponúkate. V konečnom dôsledku ľudia nenakupujú samotný produkt alebo službu, ale kupujú výsledok, pohodlie alebo riešenie, ktoré im produkt prinesie. Takže v prípade budovania biznisu - buďte konkrétni, čo sa týka výsledkov, ktoré Vašim potenciálnym partnerom môže priniesť spolupráca s Vami.
3. Nedáte tomu voľný priebeh
Vaši potencionálni partneri cítia, keď sa ich pokúšate presvedčiť, aby povedali áno. Tlak presviedčania ich stavia do obrannej pozície. Lepšie ako niekoho nútiť k záväzku je sústrediť sa v konverzácií na to, či ten človek je tým, koho hľadáte na pozíciu budovateľa do svojho tímu.
Je lepšie "diskvalifikovať" potenciálneho budovateľa ako zaregistrovať každého, na koho narazíte. V konečnom dôsledku takto otvoríte priestor pre „skutočných“ budovateľov – ľudí, ktorí majú záujem i schopnosti. A keď ľudia budú cítiť, že nie je Vašou snahou ich presviedčať, aby sa zaregistrovali, budú sa cítiť pri Vás viac uvoľnene a skôr preukážu svoj aktívny záujem.
4. Bojíte sa nepriaznivcov
Derek Halpern, podnikateľ z New Yorku napísal: „Na moju nástenku som si pripol všetky negatívne emaily, aby mi pripomenuli, že ich bude ešte viac.“
Keď podnikáte, negatívne reakcie či negatívne poznámky na sociálnych médiách sú, ironicky povedané, pre Vás znamením, že robíte niečo správne.
Ku každej akciou, ktorú uskutočníte, existuje opačná alebo súhlasná reakcia, čo znamená, že sú ľudia, ktorí Vás budú obdivovať a zároveň ľudia, ktorí Vás nebudú mať v láske. Čím úspešnejšími sa stanete, tým viac priaznivcov i nepriaznivcov získate.
Zmeniť myseľ ľudí je takmer nemožné, takže namiesto toho, aby ste venovali energiu úsiliu zmeniť presvedčenie nepriaznivcov, sústreďte sa a venujte svoju energiu ľuďom, ktorí sú priaznivci Vás a Vašej práce. Keď sa zameriate a svoju starostlivosť budete venovať tímto ľuďom, stanú sa z nich Vaši najvernejší zákazníci.
5. Neoponujete svojim potenciálnym partnerom
Pokiaľ ide o produkty, Vy ste expertom. Väčšina ľudí nevie isto, čo potrebuje, takže je vašou úlohou pýtať sa, hľadať, zisťovať a nebáť sa spochybniť ich predpoklady, ak sa mýlia, aby ste im pomohli dostať sa tam, kam chcú. Táto taktika Vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie a zvýši Vašu hodnotu na tomto trhu.
6. Neuvedomujete si dôležitosť porovnania "môžeš získať vs môžeš stratiť"
Nikto nemá rád straty, keď hrozia, pre ľudí býva cennejšie im zabrániť (zabrániť strate tomu, čo mám) ako získať niečo navyše (čo ešte nemám). Pri predaji je dôležité aj toto uvedomenie - že strata može mať vážnejšie následky ako zisk. Takže nielenže potrebujete ľuďom povedať, čo získajú, keď si kúpia svoju prvú sadu olejov, potrebujete tiež zdôrazniť, čo stratia, ak si ju nekúpia.
Dokonalosť sa nevyžaduje
K najväčším rozdielom vedú jednoduché a malé zmeny. Z týchto šiestich tém, s ktorými sa Wellness Advokáti stretávajú v určitom okamihu svojej kariéry, je pravdepodobné, že teraz čelíte aspoň jednému z nich. Je len na vás, aby ste zistili, kde je potrebné vykonať zmeny vo vašom správaní.
Nerobte si starosti s robením chýb na Vašej ceste podnikania. Je to jediný spôsob, ako sa učiť a rásť ako podnikateľ.